Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
"Řekni mi zrcadlo, kdo je na světě i v zemi zdejší, kdo je nejkrásnější?" Proměny postavy princezny ve filmech Walta Disneyho a jeho studia.
BARTLOVÁ, Andrea
Tato diplomová práce se zaměřuje na vývoj hlavních ženských postav ve filmech Disney studia. Zkoumá, zda se postavy nějak proměňují, případně k jakým změnám dochází. Práce je řazena chronologicky a dělena do několika časových úseků. V každé kapitole jsou zvoleny konkrétní pohádky, které jsou porovnávány. Každá pohádka je též zasazena do historického kontextu. Zkoumat se bude i to, zda dobový kontext filmy nějakým způsobem ovlivňuje. Cílem práce je zjištění, co mají vybrané pohádky společného a jakým způsobem se hlavní ženské postavy vyvíjejí. Toto je popsáno ve čtyřech obdobích, které jsou následující: v klasickém období (1937 - 1967) jsou zpracovávány pohádky Sněhurka a sedm trpaslíků, Popelka a Šípková Růženka. V období mezi lety 1967 - 1988 nevznikl žádný film s princeznou v hlavní roli a studio se potýkalo s krizí. V 80. letech se změnilo vedení společnosti a ředitelem se stal Michael Eisner. V letech 1989 - 2005 vzniklo mnoho úspěšných filmů z dílny tohoto studia. Pro tuto práci však byly zvoleny Malá mořská víla, Kráska a zvíře a Pocahontas. V roce 2005 se stal ředitelem Robert Iger, který je ve funkci dodnes. Poslední éra tak zatím není ukončená. Pro tuto práci byly v tomto období vybrány pohádky Na vlásku, Ledové království a Odvážná Vaiana: Legenda o konci světa. Na závěr práce je též zmíněn vliv Disney studia na společnost. Sledovány jsou jeho marketingové schopnosti a využití reklamy. Závěr práce obsahuje poznatky, jakým způsobem se hlavní hrdinky změnily. Od dívek, které potřebovaly zachránit krásným princem, přes dívky, které vzaly osud do vlastních rukou až po princezny, které si jsou s muži rovni.
Pohádka literární a/vs. animovaná: pohádky bratří Grimmů v adaptaci studia Walta Disneyho
BARTLOVÁ, Andrea
Tato bakalářská práce se zabývá komparací pohádek bratří Grimmů a studia Walta Disneyho, a to konkrétně pohádkami Sněhurka a sedm trpaslíků, Popelka a Šípková Růženka. K jejich analýze využívá naratologické kategorie, jako jsou příběh, postava, čas, prostor a vyprávěcí způsob. Cílem práce je poukázat na možnosti, limity a rozdíly literárního a animovaného vyprávění.
ANIMOVANÁ POHÁDKA V PŘEDŠKOLNÍM VZDÉLÁVÁNÍ
KAŠPAROVÁ, Eliška
ANOTACE Bakalářská práce se zabývá významem a působením animované pohádky v předškolním vzdělávání. Prostřednictvím zařazování animované pohádky se snaží docílit pozitivního vlivu na předškolní věkovou skupinu. Práce poukazuje i na vhodnost výběru animované pohádky vzhledem k věku, náročnosti a schopnostem dětí v předškolním vzdělávání. Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje několik závažných kapitol. Vymezuje pohádku jako takovou. Dále přibližuje animovanou pohádku z hlediska výkladu různých autorů a historie. Poukazuje na různorodost vztahující se k autorům animovaných pohádek a klasifikaci. Snaží se přiblížit složitost tvorby animované pohádky v dnešní době a poukazuje na řadu profesí, které se k ní vztahují. Velkou váhu přikládá kapitolám Význam pohádek a Večerníček. Praktická část se zabývá výzkumným šetřením provedeným ve dvou předškolních zařízeních v Písku a v Českých Budějovicích, formou kresby a řízeného rozhovoru. Důležité bylo výzkumné šetření u tvůrců animovaných pohádek na FAMO Písek, kde proběhly diskuse s autory i samotnými studenty, kteří se podílejí na tvorbě animovaných pohádek. Cílem bylo zjistit představu o působení animované pohádky na děti v předškolním zařízení a také zjištění jejího významu pro tyto děti. Také zda se dá zjištěný vliv animovaných pohádek pozitivně usměrňovat. Výzkumné šetření bylo zpracováno na základě audionahrávek z diktafonu, videonahrávek, kresby a poté následně vyhodnoceno.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.